Demokratin gör oss trygga

Publicerat 2010-11-23 19:16:54
Vi måste värna om demokratin. När jag öppnade dagens kvällstidning kunde jag läsa om det stora problemet med hantering av sopor i Neapel. Södra Italien har ett stort problem med den grova organiserade brottsligheten där maffian har ett starkt grepp om Neapels lokala förvaltning. Vattendrag är starkt nedsmutsade och det sprids giftiga ångor samt att skadedjur drar sig till sopbergen. Invånarna kastar sina sopor rakt ut på gatorna. Detsamma hände i Stockholm under 1400-talet. För er som inte känner till det så är större delen av Stockholm uppbyggd på mänger av sopor.
.
Södra Italien har fått EU bidrag för bl.a. hantering av sopor men pengarna har hamnat i ficka på maffian. Vad vill jag säga med det här? Vi måste vara nöjda med den skatt vi betalar för ett rent och ordningsamt samhälle. Visar vi inte det demokratiska systemet respekt så tar den organiserade brottsligheten snabbt över och det kan gå mycket snabbt!
.
EU ställ krav!
...

Blandat // 2 kommentarer




annso

bra skrivet lena, helt rätt!

2010-11-23 22:15:53 http://kiingwood.blogg.se/
annso

bra skrivet lena, helt rätt!

2010-11-23 22:16:41 http://kiingwood.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!