Att hitta inspiration och uppskatta min bakgrund!

Publicerat 2010-10-29 18:49:03

Oh vilken härlig kväll, ändå återstår större delen, och jag bara myser. Middagen, vilken jag inte fotograferat, bestod av ett klassiskt långkok. Kotletter som puttrat i två timmar, en god sallad, potatis och en god sås. Jag bara älskar kött som delar sig efter många timmar av puttrande på spisen. Det påminner mig om min uppväxt. Jag växte upp i en familj med två föräldrar och 6 syskon. Mamma hade fullt upp med att arbeta och försöka att mätta alla våra magar. Jag vill lova att hon lyckades men vi alla är lite smårunda numer. Fet mat och bastant kost. Kanske samma sak men ni kanske förstår bakgrunden.
.
Min mor som drev projekt Rollmar var en hjältinna. Hon arbetade heltid, såg till att det alltid fanns nybakat bröd, vi var hela och rena och hennes mantra var "kom alltid i tid".
.
Som jag berättat i tidigare mail så har jag två traumatiska uppdrag. Det är två konstutställningar som jag är anmäld till och jag känner mig osäker på om jag har tillräckligt med målningar att välja mellan. Jag har haft ambitionen att försöka leverera de senaste helgerna utan större framgång men det kanske ligger det hos oss skapande personer att pressa fram våra alster i sista stund. Åter igen hoppas jag på att få inspiration till att leverera just den här helgen.
...
Jag är fortfarande vid full vigör!

Blandat // 2 kommentarer




JULIA [ Photo ]

Va gärna med i min fototävling jag har på bloggen. Temat är Höst så skicka in din bästa höst bild till min hotmail som ni ser på bloggen. Mer Info om tävlingen står på min blogg. Massor av kramar Julia :)

2010-10-29 19:19:33 http://photojulia.webblogg.se/
Mirre

Ohh gott med kok sådär, håller med dig. Du har massora v fina tavlor att visa upp, hade velat se din utställning =D



Fina kort på dig

kramar

2010-10-29 20:58:57 http://myflowergirl.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!