Att snäva in i en rondell - allt för spänningen!

Publicerat 2010-10-14 21:46:50
Ursäkta att jag inte varit så aktiv på bloggen den här veckan men skälet är att jag helt enkelt inte orkat. Kände att jag måste gå till jobbet idag för jag skulle delta i en krisledningsövning. Pust, känner mig inte riktigt kurant ännu men jag tog mig igenom dagen med nöd och näppe.
.
Jag måste berätta om en händelse som inte så vanlig i min ålder. Trots att jag var sjuk igår måste jag ta mig till butiken för att fylla på med lite ätbart. Mr Buddha var bortrest varför det bara var att klara uppdraget by my self! När jag kom till en av Borlänges rondeller så snävade jag in. Förstår ni vad jag menar? Jag kör in i rondellen trots att jag ser att bilar kommit längre in i rondellen. Jag ser en BMW komma men jag bedömer att det går bra om jag ligger på lite för att hålla undan. Det var ingen fara och det fanns gott om marginal. Vad jag däremot inte förutsåg var att de i bilen var ett gäng "bus" som inte gillade att jag tog för mig. Med bus avses kriminella. Det ökade hastigheten och la sig bakom mig och följde efter mig i rondellen med full signal. De försökte skrämma mig :-). Hur reagerade jag?:-) Jag tyckte faktiskt att det var spännande och väntade på att de skulle preja mig. Jag tänkte "kom igen grabbar". Jag kände av någon anledning att jag skulle klara av dem alla om de skulle ha attackerat mig! Märklig känsla men det kändes riktigt bra!
.
Nu är det snart helg och då måste jag bara ta hand om mig själv!
.
...

Blandat // 3 kommentarer




Mirre

Sicken tuffing du är minsann må jag säga =D. Krya på dig nu

kramar

2010-10-14 22:09:45 http://myflowergirl.blogg.se/
annsoo

vad otäckt de lät. men tur att du är starking! :)

2010-10-14 22:43:46 http://kiingwood.blogg.se/
Monika

Haha, vilken krutkvinna du är! Vilka idioter det finns i trafiken! Är det neråt landet du bor? Jag bara undrar för jag har en kompis som är uppvuxen i Oxie- tror jag det heter- och han tutar som en galning på allt och alla när han kör bil. Jag har fått för mig att det är mer vanligt om man är från t.ex Malmö. (Annars har jag inga fördomar!) :-) Tur att det gick bra. Kram

2010-10-15 09:50:23 http://monnetankar.blogspot.com



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!