Mr Buddha när han är som bäst!

Publicerat 2010-10-15 18:52:02
Mr Buddha och jag kröp upp i soffan och samtalade några timmar efter jobbet. Det är skönt att bra få samla sig en stund efter en arbetsvecka och ge varandra tid till dialog och överdrivna berättelser om hur dagen har varit ;-). Hösten har kommit och vindarna är kyliga och det var riktigt lägligt att tända en brasa i kaminen och med ett litet glas whisky att snutta på.
.
Jag försöker belöna mig varje fredag med att köpa en bukett rosor. Det är så härligt med blommor som pryder bordet som står centralt i huset.
...
...
En annan upplevelse var att se Mr Buddha laga en härlig middag i sina vita kalsonger. Mycket udda men spännande upplevelse!
...
En god köttbit med massor av ugnsbakade grönsaker!
...
Själv sitter jag med en god ök, ett glas whisky, kaffe och min dator.
...
Kan det bli bättre!

Blandat // 2 kommentarer




Beate

Gud vad jag skrattade år Mr Buddha eller kökschefen. Kan tala om en hemlis: Maken lagar också mat i sina Sloggi kallingar ibland. Dösexig tycker jag då, som precis som du sitter brevid, spanar in och smuttar på ett glas vin.



PS. Du är en toppenfotograf - men det har jag ju agt förut:-) DS

Maria

Så härligt att få god mat serverad!

2010-10-17 11:54:16 http://mariabelgien.blogspot.com



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!