En härlig dag tillsammans med Anna-Kari

Publicerat 2010-09-11 21:39:41
Idag hämtade jag Anna-Kari i Falun och vi åkte sedan mot Västerås för att vara tillsammans och möta en ny miljö. Det var inte något fotoväder men vi var ändå på spaning. När vi var halvvägs till Västerås såg vi från stora vägen en fallfärdigt hus. Vi fick vända och vrida bilen för att komma så nära fastigheten som möjligt. Vi fick passera en uttjänt rågåker med våra klackskor och Converser. Väl framme tog vi oss in i ett hus med en annorlunda historia. Lite läskigt var det och vi var ganska säkra på att allt inte gått rätt till i den där miljön.
...
...
Glasbitarna och den rostiga kroken låg i trappan till övervåningen. Vilken är historien?
...
Övervåningen!
...
I ett av rummen hittade vi en tapet i flera lager. Det understa lagret var täckt med tidningspapper. Spännande!
...
Svartån som delar Västerås
...
I ett fönster till en tandklinik såg vi alla de här proteserna. Det såg riktigt äckligt ut och jag tror inte tanken var att göra reklam för verksamheten.
...
I ett annat fönster hade de ställt ut den är modellen. Ser ni att de stoppat en riktigt protes i munnen på ett mjukisdjur??!!!
..
Vi avslutade dagen med ett besök på Skultuna bruk. Bilder därifrån får jag visa vid något annat tillfälle!
Tack Anna-Kari för en trevlig dag tillsammans med dig!

Foto // 4 kommentarer




Mirre fotande hundtoka

Ohh gillar bilderna, det är ju precis sådant där man vill hitta och fota ju. Du har fått till fina foton, man ser framför sig hur det var där =D

kramar

2010-09-11 22:33:45 http://myflowergirl.blogg.se/
Louise Alexandersson

ååå vilket spännande ställe ni hittade, modiga ni som gick in!!!

Nästa gång jag har vägarna förbi Västerås måste jag kika in där...om det finns kvar.



Kramar

2010-09-12 07:55:51 http://www.louisealexandersson.se
Anonym

Hej min fotoguru!

Tack själv för en härligt "tanttur". Det är skönt att hänga med Dig och din kamera! Bilderna är ju så härliga. Du fick fram den där collagekänslan i tapetbilderna! Kram i stående format

Anna-Kari

2010-09-13 17:10:24
Fossing

Gillar bilderna :) Svartån-bilden var ju så fin!

2010-09-20 08:35:23 http://fossing.wordpress.com



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!