Rena rama cirkusen!

Publicerat 2010-09-30 18:18:04
Idag har jag haft underhållning här hemma. Mr Buddha skulle göra höstfint på tomten. Vi har ca 100 kvadrat gräsmatta på baksidan av tomten och ca 50 kvadrat där fram. Glad i hågen smög han över till grannen för att låna gräsklipparen. Mr Buddha är inte vän av praktisk hantering varför att klippa gräsmattan är ett gränsfall. Helt plötsligt rasar handtaget till klipparen loss och jag ser Buddha krypandes på alla fyra för att hitta en mutter. Må erkänna att jag hade svårt för att hålla mig för skratt. Jag tog ett snabbt beslut att inte lägga ned någon tid och kraft på att lösa problemet. Jag lämnade ett råd om att han skulle vända sig till Jula för att hitta ny mutter och ny skruv.
.
Lite irriterad återkom han hem och efter ett trevande försök insåg han att han hade köpt en för kort skruv. I full irritation skriker han "Jag skiter i det här och köper en ny gräsklippare". Trots ilskan fick jag ögonkontakt med honom och han insåg snabbt att det inte var läge att köpa en ny gräsklippare. Han molade iväg för att hitta en ny lösning. Vet ni vem han träffade på vid verktygsavdelningen, jo, ägaren till gräsklipparen. Grannen log med belåtenhet när han vet att Buddha är lika ointresserad av att hantera verktyg som han själv.
.
Jag gav Mr Buddha en god smörgås och jag tror att han börjar lugna ned sig så smått :-)
.
PS. Den nya skruven passade inte till den mutter han hade...hahahaha DS
...
...
Tack Peter för att jag fick lite av det skräp som ni rensat ur några gamla beredskapsförråd. Visst är bleckföremålen häftiga.

Blandat // 9 kommentarer




Tigris

Tittat igenom din fina blogg. Måste ha med mig min kamera (en enkel) när jag är ute och går. Det går inte att ta bra bilder med en enkel mobil med 2 megapixlar ... får muta ngn av barnen att lära mig överföra från kameran till datorn också!

Vi ses igen!

:)

marit

HAHAHA! Nu fick jag mig ett gott skratt vill jag lova!!

2010-09-30 20:34:57
Mirre en hundtokig dalkulla

Haha men MR Buddha då, haha ser honom framför mig, fniss. Ha, hon är verkligen grym den tösen =D. Fint du fick till trädgården =D.



Hoppas att allt är bra med dig

Kramar, mår Buddha bra nu haha

2010-09-30 22:04:58 http://myflowergirl.blogg.se/
Annelie

Här är en till som skulle vilja sett det där, ett gott skratt förlänger ju livet sägs det.

Hur kommer det att du kallar honom Mr Buddha....?

Har det med utseendet eller sinnelaget, nej förlåt, sinnelaget kan det ju INTE vara. Int efter det inlägget! skratt

Och tack för kommentaren om morgonkaffet. Glad och stolt blir man!

Gillar dina bilder också.....

2010-10-01 02:20:11 http://dartanjang.blogspot.com
Monika

Haha, ja se karlar! Hoppas han fick gräsmattan klippt till sist? Vilka fina grejer du fått, hade de tänkt slänga dem? Galet! Blev ju kalasfint som ett stilleben! Ha en skön helg!

2010-10-01 10:23:08 http://monnetankar.blogspot.com
Johanna - Fotoblogg!

Hahaha! Så skoj! Du måste haft väldigt svårt att inte skratta! :) Historien förgyllde min förkylda och febriga dag. :)



Jättefin bild! Och så fina saker du fick! Avundsjuk! Så snyggt! :D

2010-10-01 11:34:38 http://lionfish.blogg.se/
Mirre Fotande hundtoka

Ha en underbar kväll nu min cubermammsis



kramar

2010-10-01 18:56:32 http://myflowergir.bloggs.se
Bella

hahahaha tänk att jag känner igen mig i den där buddha... HAN är bra gooo :) du fick en bra man du, men charm och tummen mitt i handen. Men han är ett guldkorn.. Hoppas han har en kopia i min ålder ;)

2010-10-01 20:47:03 http://bellablogg.se
Louise Alexandersson

ajaja vilken cirkus!



Ååå mycket snygga fynd!

2010-10-02 15:50:06 http://www.louisealexandersson.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!