Hemma igen!

Publicerat 2011-04-24 18:47:07
.
Nu är jag hemma igen och både helgen och dagen har varit skön. Det är alltid trevligt att få bli lite omhändertagen av sina nära och kära. Tack Barbro och Sture. Som vanligt äter man för mycket och min magen är inte redo ännu men, som alltid, kan jag inte låta bli att smaka då den goda maten.
.
.
Lite pensionärsvarning att bara plåta blommor men jag har inget annat att plåta just nu. De flesta i min omgivning vill inte längre vara med på bild som jag tycker är tråkigt. De ska få böna och be om att få vara med i fortsättningen...hahahaha......därför bilder på blommor. Den här blomman är en magnolia.
.
.
Den här bilden är tagen på den förrätt som jag och Pia åt på Skärtorsdagen. Det är en paj med avocadofyllning, kräftstjärtar, gräslök och tomat. Underbar med lite bubbel till. Till huvudrätt åt vi ett fyllt kycklingbröst med ugnsbakade rotsaker.
.
Det som irriterar mig är att jag kommer ihåg att ta kort på förrätten och sedan är allt glömt. När maten är uppäten så kommer jag ihåg, KAMERAN, BILDER....
.
.
Den här förrätten bjöd jag Per och Marit på idag. När jag tittade närmare på den så tycker jag att bilden ser grotesk ut. Oliverna ser ut som ögon som nyligen sprättats ur någons huvud och det ligger en tår på skinkan. Allt annat vågar jag inte ge mig på att beskriva....hahahaha
.
Till huvudrätt åt vi grillspett med ris och grekisk sallad. Efterrätten bestod av Turkisk yoghurt med Lemon Curl. Till det ett spett med jordgubbar och vindruvor. Mycket gott!

Foto // 9 kommentarer




Marie

Ohh va du njutit och ätit gott, så mumsigt=D. Haha, då är det pensionärsvarning på mig med, haha. Fotar ju också mycket blommor nu, skratt



Tack mammsen

kramar

2011-04-24 18:56:24 http://myflowergirl.blogg.se/
Lissen

Väldigt vackra blommor och mycket ätbart gott.



Ha en fortsatt skön påskhelg.

// Kram från pensionären Lissen

2011-04-24 21:53:23 http://lissento.blogg.se/
Annelie

Jag håller inte med dig alls om att bilden skulle vara grotesk på något vis, jag gillar den!

Och det vore mig ett sant nöje att fota dig snygging!

(Gammalt ansikte...... skäms på dig! Moget heter det möjligtvis.....fniss)

2011-04-24 22:18:04 http://dartanjang.blogspot.com
Monika

Verkar som att du också haft en bra helg. :-) Maten såg väl inte så grotesk ut! Magnolia är en så vacker växt, vill ha en sådan i min trädgård. Fina bilder! Kram

2011-04-24 23:14:07 http://monnetankar.blogspot.com
Maria

Ja hon är jättego Mirre =D



Vilken fin blogg du har :)

Anna

Tack och detsamma. Så roligt att du haft en bra helg. Vackra blommor och maten ser bara spännande ut, man vill gärna ta för sig. Kram

Anna

Tack. Kan inte annat än bara hålla med. Hon är helt underbar, min lilla tös, en dotter jag alltid velat ha och som jag fick vid 40-års ålder. Trevlig Påskmåndag pårej vännen. Kram

Peters bildmagi

Försökte kommentera på din fotoblogg men det gick inte. Fin bild på Magnolian

2011-04-27 12:49:49 http://petersbildmagi.blogg.se/
Johanna - Fotoblogg!

Härliga vackra bilder! Somrigt och fint. :)

Man blir sugen på maten också.



Kram!

2011-04-28 08:59:28 http://lionfish.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!