Några timmar i en idyll!

Publicerat 2011-04-16 16:29:14
En resa med massor av minnen som gav mig både glädje och sorg i mitt hjärta.
.
Där flaggan hänger där går man in i ett utrymme på 9 kvadrat där all fika står uppställd.
.
I torsdags öppnade Bäsna handelsträdgård sina dörrar och jag kände att jag måste bara ta en tur dit för att uppleva den riktiga våren. Den ligger ute bland ingenting och det är så fridfullt lugnt att få sitta där över en kaffe. De har en butik och ett café. Allt bygger på tillit och det känns så enkelt. När man vill ha en kopp kaffe med en god kaka till går man in och hämtar själv. När man är färdig med sin stund i trädgården och gjort sina inköp, går man till kassa och betalar för fikat. De har ingen koll på vad man har tagit för sig utan de litar på sina gäster.
.
.
Det finns hur mycket som helst till försäljning utplacerade över hela trädgården. Patina säger jag bara!
.
Jag tycker jag känner igen mig i keruben
.
Det är endast vårblommorna som står i blom och de är så vackra. Jag plåtade nästan 200 bilder vid tillfället varför jag bara kan publicera några av dem i det här inlägget.
.
.
I västhuset stod blommorna i rader. Västhuset var inte bredare än ca 3 meter och trångt blev det när jag mötte andra kunder i gången. Det var varmt där inne men vackert.
.
.
Inne i butiken blev jag förälskad i den här blomman. Den var så vacker i det dämpade ljuset och kom verkligen till sin rätt.

Foto // 3 kommentarer




Monika

Åh, så härligt med blomprakt och det stället verkar ju jättemysigt!

Jag lyssnar på t.ex Sarah Dawn Finer, Adele, Christina Aguilera, Diane Birch och mycket annat! Det är lite efter humör. :-) Kram!

2011-04-16 17:32:02 http://monnetankar.blogspot.com
Maria-Thérèse

Fint ställe!!

2011-04-16 17:51:07 http://blog.afiori.com
Marie

Ohh waoow vad fint där verkar, dit vill jag med =D

2011-04-16 23:27:33 http://myflowergirl.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!