Sorg och smärta

Publicerat 2011-08-25 19:46:47
Igår när jag kom till Centralstationen i Stockholm för att åka hem till Dalarna besökte jag toaletten och där stod en asiatisk kvinna som grät hejdlöst. Det var så mycket sorg och smärta så jag stannade till och funderade på vad jag skulle göra. Jag kunde inte lämna henne ensam utan gick fram och gav henne en stor varm kram. Jag försökte fråga henne vad som hade hänt men hon kunde varken svara på svenska eller engelska. Hon grät och grät i min famn. Jag stod där en stund och bara höll om henne. Jag bestämde mig för att inte släppa henne förrän hon lugnat ner sig.
.
Jag fick aldrig någon förklaring till hennes sorg men jag tror att hon blivit övergiven av någon och att hon var på väg någonstans. Hon hade med sig en stor resväska och två små barn som bara stod där hjälplösa. Tyvärr fick jag lov att lämna henne för att jag skulle vidare med mitt tåg men jag hoppas verkligen att hon hamnade hos någon eller hos några som kan ge henne värme och kärlek. Livet är inte alltid lätt att leva!
.
...

Blandat // 4 kommentarer




Kerstin Häggkvist

Du är så go o omtänksam o jag tror att hon önskade att hon kunde prata med dig, men ibland behövs inte ord utan det kan räcka med en kram eller något liknande. <3

2011-08-25 20:44:03
♡ Mirre - En fotograferande hundtoka

Ohh vad rart av dig att stanna kvar, men undrar vad det var som sagt =/



kramar

2011-08-25 22:34:14 http://myflowergirl.blogg.se/
Annelie

Men usch vad hemskt, vem vet vad hon råkat ur för stackars människa...

Förstår att det är svårt att släppa. Så fint av dig att stanna en stund, det kommer hon att minnas länge, det är jag säker på.

Jag känner ju dig inte, men det känns ändå så typiskt den bilden jag fått av dig, det var precis så jag trodde du skulle göra i en sån situation. Kram!

2011-08-26 18:06:44 http://esseus.se
smultris

fina fina du

2011-08-26 21:51:29 http://www.smultris.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!