Mamma, har du lust att bjuda oss på mat!

Publicerat 2011-12-29 21:55:42
...
Hade precis slagit ned min rumpa i soffan när telefonen ringde. Sonen med vänner var sugen på lite mat och naturligtvis ville jag ställa upp på det. Sonens kompisar från förr vill ofta göra ett besök hos mig när de kommer hem till Borlänge och det känns riktigt bra.
.
Igår fick jag en kommentar på min blogg från en "Nacka144". Mannen har kommenterat mina inlägg vid ett flertal tillfällen men jag har inte fått någon riktig pejl på vem det varit. Igår gick jag in och kunde läsa på hans blogg om hans iakttagelser från Alnö i Sundsvall. Jag skrev till honom och frågade om han bodde i Sundsvall. Då kom det ett långt mail tillbaka. Han sa: Lena, vi har bott 40 meter ifrån varandra under vår uppväxt och han visste mycket väl vem jag är. Han berättade en massa detaljer som jag känner igen. Tänk vad världen är bra liten emellanåt. Jag uppskattade verkligen kontakten! Tack för ditt mail Åke och jag kommer att skriva mer till dig efter helgerna.

Blandat // 4 kommentarer




Annelie Esséus

Kul med din gamla granne! Men nu var det ju inte det som jag skulle skriva om, jag skulle skriva om tavlan. DEN ÄR HELT SUPER! Jag ÄLSKAR den, vilka färger, wow!

2011-12-30 08:27:57 http://esseus.se
annsoo

Leenis, jag vill ha en tavla av diiig!!

Du är så duktiiiig.

2011-12-30 08:46:20 http://kiingwood.blogg.se/
Monika

Hej och gott nytt!! Det hade verkligen varit kul om du kunde tomtat för våra små, tror det hade varit väldigt lyckat! :-) Vilken underbar tavla! Härliga färger! Duktig du är!

Ha det gott! Kram

2011-12-30 13:01:15 http://monnetankar.blogspot.com
Åke BLomqvist

Vilka härliga färger! Du är inte bara fotograf! Jag tycks se en Valborgsmässoafton... En kör, eld och en upplyst himmel uti bland granar. Visst är världen liten, mindre än vad man tror. Och med internet, bloggar, hemsidor och Facebook fångar man upp ännu mer. Tack för kommentaren om min design och headers!

2011-12-30 19:26:55 http://www.nacka144.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!