Arbeta för att leva

Publicerat 2011-01-22 13:30:03
...
Den här hösten har varit tung efter min separation och jag känner att verkligheten börjar komma ikapp mig. Jag är trött och sliten och skulle behöva en rejäl vitamininjektion för att få komma igen.  Jag ser fram emot våren som ger en förändring och hela livet blir färgsatt.
.
För någon tid sedan såg jag ett program som handlade om ett par och deras två barn som sålde allt de hade och flyttade till Italien. De hade en passion, en passion för att klättra i berg och ville skapa sig en plattform, för sitt intresse, genom att köpa en fallfärdig fastighet i norra Italien. Deras projekt var att hyra ut rum till klättrare som kom till området. Jag tyckte att det var så fantastiskt häftigt att de vågade släppa allt trots att barnen bara är 1 och 3 år gamla. Starkt! De beskrev sin livsfilosofi på det här sättet: Man ska inte leva för att arbeta utan man ska arbeta för att leva". Visst låter det fantastiskt!

Blandat // 3 kommentarer




Monika

Jag tänker ofta på hur det skulle vara att bara sälja allt och göra precis det man vill. Skulle gärna prova att bo i Italien ett tag! Hoppas att våren kommer snart, så du kanske kan må lite bättre och orka mer. Tror vi alla behöver det. :-)

2011-01-22 18:26:19 http://monnetankar.blogspot.com
Mirre

Ja, du har haft ett tufft år, men det märks att du börjar lägga det bakom dig verkar det.



Ohh ja, visst lät det underbart =D

kramr

2011-01-23 10:12:09 http://myflowergirl.blogg.se/
Helena Kulle

Ja, det låter alldeles underbart!

Du är en stark människa, som inspirerat mej i många svackor och jag hoppas verkligen vi kan träffas nån gång, hade varit så roligt :)

KRAM på dej..fina du!

/Helena




Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!