Min lilla bromskloss!

Publicerat 2011-01-31 07:00:00
...
Vid två tillfällen under vintern när jag tvättat min lilla pärla har höger bakhjul frusit fast. Som så många andra brukar jag försökt tvätta bilen inför en kall period för att den ska vara ren och fin. När jag ställt ifrån mig bilen efter tvätten och sedan för att använda den, efter ett dygn så har bromsen på bakhjulet låst sig. Bilen är av årsmodell 2004 och det är förmodligen nu alla problem kommer och det är ju inte alls så kul. Många vise män jag rådfrågat trodde att det var ett allvarligare fel. Jag bestämde mig för att tina upp min lilla svarta bil och då släppte bromsen och allt är frid och fröjd.
.
Vad har jag lärt mig av det? Att inte tvätta bilden när det är minusgrader ute!

Blandat // 2 kommentarer




Mirre

Snyygt foto =D, näee det är la säkert det de beror på, men vi brukar tvätta på biltvätt emellanåt på vintern, man vill ju få bort vägsalt osv.



Kramar

2011-01-31 10:00:28 http://myflowergirl.blogg.se/
Johanna - Fotoblogg!

Vacker bild på lilla bilen. :) Snyggt med färgerna i bakgrunden.



Men låter vettigt att inte tvätta bilen i minusgrader. Hihi! :)

2011-01-31 10:29:58 http://lionfish.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!