Paint - Photo

Publicerat 2011-01-13 16:49:15
Nu börjar inspirationen återvända för att måla efter att jag har fått komplementfärger i julklapp av Björn och Rocky! Det ska bli spännande att använda texturpastan som kan ge en struktur och djup i bilden.
.
Jag har också fått kontakt med en kille som haft fotografering som intresse sedan 60 talet. Han har all tänkbar utrustning till Canon och utrustning för att bygga en fotoateljé. Han har rik erfarenhet av hur en kamera hanteras, vilket jag saknar, och jag delar med mig av min förmåga att se i bilder. Samarbetet kommer att bli så spännande. Jag har under en längre tid funderat på att fotografera intressanta porträtt i svart/vita som jag vill använda vid någon av mina kommande utställningar. Vill gärna kombinera foto och målningar. Det är inte i första hand vackra ansikten jag är ute efter utan ansikten som visar på erfarenheter och karaktär. Det kommer att bli en rejäl utmaning för mig!
...
...
...
På den här bilden finns det två objektiv som jag fått lånat och det är ett vidvinkel Canon EW-84CII, som sitter på kameran och ett  Canon Zoom EF 70-200 mm 1:28 L Ultrasonic. NICE!

Blandat // 4 kommentarer




Helena Kulle

Låter underbart :)

You go girly :*

KRAM

Maria

Vad spännande. Du visar väl konstverket här när du är klar?



Önskar dig en fin fredag!

Kramar Maria

Johanna - Fotoblogg!

Åh så skoj! Låter verkligen som ett bra samarbete. :D

Du får visa upp lite bilder med de lånade objektiven sen.

Kram!

2011-01-14 10:50:23 http://lionfish.blogg.se/
catja

Vill också ha vidvinkel. Blir så mycket spännande ofta av de där bilderna. Ditt projekt låter skoj och spännande. Porträtter av karaktärer är alltid trevligt. Lycka till!

2011-01-14 14:14:48 http://bjermo.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!