Risotto

Publicerat 2011-01-10 19:57:14
...
En ny vecka men ändå en speciell dag för mig! Efter veckor av ledighet så har det tagit tid att hitta läget på mitt skrivbord. Vart befann jag mig innan jag gick på min ledighet? Efter något timmer hade jag läget under kontroll och det var bara att köra igång.
.
Det som är speciellt med just den här måndagen är att min son fortfarande är kvar hos mig. NICE! Vi lagade en risotto tillsammans och det var första gången för min del. Jag kommer, helt klart, att testa receptet igen! Riset var smaksatt med Jasminchampinjoner, grönsaksbuljong, vanliga champinjoner, lök, cashewnötter, sparris och parmasan ost.
.
Min son fick sig ett riktigt gapskratt under processen i köket! Jag är känd för att ALLTID röra till det för mig i köket när jag ska laga mat. Det händer alltid någonting och i kväll hamnade halva innehållet från en rispåse på köksgolvet. Vid tillfället hade jag en stor schal runt halsen och allt eftersom jag rörde mig i huset rasade det ris från mig. Kommentaren jag fick var: MAMMA DU ÄR DIG LIK! Maten blev i vilket fall smakfull. Jag är mycket bättre som gäst än som värdinna!
.
Vidare har jag fått hjälp med att montera ner julgranen och plockade undan resterna av julen! Tack Björn!
.

Vänskap // 2 kommentarer




Mirre en hundtoka bakom linsen

Hehe vad charmigt, tsissii, det det framför mig =D. Serväldigt gottigott ut

Kramar

2011-01-10 20:54:46 http://myflowergirl.blogg.se/
Johanna - Fotoblogg!

Mmm, det där såg gott ut. Fin bild du tagit på maten också! :D

2011-01-12 08:00:18 http://lionfish.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!