En vänskap som består

Publicerat 2011-07-05 23:50:43
Kerstin!
...
Senast Kerstin och jag träffades var för 15 år sedan på Hotell Ferrum i Kiruna. Jag var på en tjänsteresa och hon kom till hotellet med sin lilla son på 2 år för att träffa mig en kort stund. Jag kom så väl ihåg att Kerstin ville att jag skulle komma hem till henne i Kiruna men den gången orkade jag inte p.g.a. en pågående cellgiftsbehandling för min cancer. Vi fick ändå en trevlig stund tillsammans.
.
Åren har gått och mycket har runnit under broarna sedan dess men idag kom hon till mig. Att inte ha träffats på 15 år men ändå känna att det var som igår är fantastiskt. Timmarna har gått fort och vi har skrattat tillsammans och haft många givande samtal. Bra vänner ska man vara rädd om.

Foto // 3 kommentarer




Monika

Ja, den sortens vänner ska man hålla hårt i! Jag hade en sådan en gång i tiden, men hon slutade höra av sig helt plötsligt och jag har aldrig fått veta varför. Ha det gott!

2011-07-06 18:55:31 http://monnetankar.blogspot.com
Maggan

Åh, jag minns träffen på Ferrum. Ni är er lika, både du och Knottfia :-)

2011-07-09 17:42:53
Mia

OMG vad hon har förändrats. En old lady fast fin ändå ;)

2011-07-17 17:50:16



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!