Härlig lördag!

Publicerat 2011-07-09 19:20:21
Igår hade jag en skön lugn dag tillsammans med mig själv. Min bäste vän Kerstin tog tåget mot Stockholm på förmiddagen och allt blev så tyst här hemma. Vid 22.30 tiden, när jag gått och lagt mig för att titta på en film, fick jag ett sms från grannen Pia. Hon undrade om jag ville göra henne sällskap på altanen. Visst, i klänningen, och vidare till hennes altan. Det tog inte någon lång stund innan vi kom på att vi kanske skulle bada i grannens bubbelpool med discobelysning. Sagt och gjort! Jag ringde Anna-Carin och frågade och det var ok. Det var så underbart. När vi satt där öppnades himlen och det regnade och då menar jag regnade rejält. Värmen på vattnet i poolen låg på ca 42 C därför var det inga problem för oss att sitta där i regnet. Kom inte i säng förrän vid 02.00.
.
Även idag har det varit varmt och skönt väder. Jag lastade min kamerautrustning på ryggen och tog cykeln för en fotorunda. Planen var att åka ned till älven och plåta något effektfulla bilder från naturen. På vägen dig stötte jag på en Medeltidsmarknad vid Gammelgården och blev kvar där. Stämningen var härlig och jag strövade omkring där och bara njöt av allt jag såg.
...
Pilbåge
.
Jag avundades inte de aktiva på marknaden. Solen var stekhet och det var klädda i varma heltäckande kläder.
.
Kvinnor i alla dess former!
...
Den här tjejen var så rar. Hon gick runt med en korg som innehöll olika instrument. Barnen fick prova på. I det här fallet spelade hon på ett flöjtinstrument och ett av barnen spelade på en triangel.
...

Foto // 3 kommentarer




Zarah

Vilken härlig lördagkväll... men inte hade ni 42 grader i vattnet? Det låter FÖÖÖR varmt, men vad vet jag.

2011-07-09 19:40:55 http://verandan.svenskablogg.se/
Johanna - Fotoblogg!

Låter som en riktigt skön härlig dag! Åh vad jag längtar till semestern nu! Bara 1 vecka till. :)



Fina bilder på människorna på marknaden också. :D

2011-07-11 08:46:29 http://lionfish.blogg.se/
Marie

Ohh förstår att du stannade där, tacksamma motiv att fota =D



Finfina kort =D

2011-07-11 14:58:37 http://myflowergirl.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!