Ösregn och åska

Publicerat 2011-07-22 09:31:04
I dag, fredag 22.07.2011
TidVarselTemp.NedbørVind
kl 10–12 20° 1,8 – 2,8 mm Lett bris, 4 m/s fra nord-nordøstLett bris, 4 m/s fra nord-nordøst
kl 12–18 22° 0,1 – 2,0 mm Lett bris, 4 m/s fra nord-nordøstLett bris, 4 m/s fra nord-nordøst
kl 18–24 22° 0 mm Lett bris, 4 m/s fra nordøstLett bris, 4 m/s fra nordøst

Här visar jag dagens väderprognos för Borlänge. Det regnar och åskar men det ser lovande ut inför kvällen. Prognosen talar för att jag borde ägna större delen av dagen till att städa mitt hem och sedan ägna någon timmer åt en "make over" av mig själv. Behövligt!
.
Jag är bjuden på middag i kväll och det verkar som att vädret kommer att bli bättre till kvällen.Att få bli bjuden till fina människor och få bli bortskämd med god mat och dryck gillar jag och jag vet att kvällen kommer att bli helt fantastisk.
.
Just nu tycker synd om många semesterfirare som måste utstå allt regn. Livet är mycket enklare när solen skiner. Barnen behöver inte sysselsättas på samma sätt och det är bara att länga något gott på grillen. Jag hoppas många av oss svenska har möjlighet att förflytta sig till platser där den gul lilla pricken framträder. Jag tänker på er alla.
.
Igår fick jag ett trevligt samtal från två av mina nyfunna vänner från min resa till Turkiet. Vi hade roligt med många trevliga upptåg och allt handlar om att bjuda på sig själv och det gjorde vi på ett gemensamt sätt. De hade tittat in på min blogg och noterat inlägget där jag testade att åka skateboard. Deras kommentar var entydig: SNART SITTER HON VÄL PÅ EN HÄST OCKSÅ!.....hahahaha....nu måste jag bara få tag på en häst.....hahaha
.

Blandat // 1 kommentarer




Marie

Härligt att du fått så bra vänner från Turkiet, samt det är rätt man ska se det possitiva och regnet behöver ju inte betyda bara trök. Men visst det är sant att det är synd om dem som har semester och bara får regn



ha en toppenkväll på middagen

kraam

2011-07-22 16:18:09 http://myflowergirl.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!