En kväll i skrattets tecken!

Publicerat 2011-06-13 21:36:34
En timme innan vi ladys träffades öppnades himlen och det började regna. Jag som hade planer på att vi skulle sitta i min lilla trädgård och myspysa. Men icke...vi fick tränga in oss i mitt lilla uterum och det blev inte helt fel. Vi var fem speciella damer med ett årspann mellan 55-70 år. För mig blev det inte så mycket målat för jag skrattade och skrattade åt alla rövarhistorier. Vi hade så fantastiskt kul.
.
B, 70 år, berättade en dröm som hon hade för några år sedan. Allt började med att hon berättade att under dagen tillagat kalops på högrev. En stor gryta med massor av kött. Hon berättade också att hon i medelåldern inte kunnat få barn därför att hon opererat bort sin livmoder.
.
Nu kommer vi till drömmen: Den började med att hon satt bakom ett skynke i ett väntrum och väntade på att få komma in till en läkare. En sköterska kom in i hytten, stack sin hand under det skynke som B hade runt kroppen. Hon drog bort handen och informerade B om att hon skulle föda tvillingar inom en timme.  - Det kan inte vara sant sa B, - jodå, sa sköterskan och informerade B om att sitta kvar tills hon blev tillkallad.
.
B var så röksugen att hon bara måste gå ut för att få ett bloss. Hon informerade en man som satt i en annan hytt att hon skulle gå ut och om sköterskan kom skulle han bara meddela henne var hon var.
.
När B står och röker känner hon att hon höll på att föda det första barnet. Hon nöp fast cigaretten mellan sina läppar och försökte få tag på barnet. Plötsligt kom sköterskan. B försökte informera henne om att hon höll på att föda barn men lyckades inte för att cigaretten hade fastnat mellan hennes läppar.
.
Sköterskan hjälpte B med att ta hand om barnet. B informerade sköterskan om att barnet inte levde. När båda var ute såg hon att hon hade fött fram två stekar högrev....hahahaha.
När B berättade denna dröm låg vi alla dubbla av skratt....det vred i vilket fall i min mage.
I love you B!

Blandat // 2 kommentarer




Annelie Esséus

Men Gud, vilken dröm! Och vilket gäng, förstår att du hade kul!

2011-06-14 01:13:19 http://esseus.se
catja

Hahahaha fy fanken vad kul!

2011-06-16 20:55:58 http://bjermo.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!