Rädsla/oro och flykt!

Publicerat 2011-06-04 18:00:29
Det finns många som varje dag känner rädsla/oro därför att en nära anhörig har hamnat i grov kriminalitet med inslag av droger i olika former. En nära anhörig bär ofta på skuld och skam och kanske inte har förmågan att klippa de banden, för att de själva ska orka eller för att hjälpa den som det gått snett för.
.
Drogerna gör många gånger att en missbrukare känner starkt självförakt och kan tappa kontrollen och angriper sina nära och kära för att dämpa den egna ångesten. Har missbrukaren även en slänga av psykopatiskt beteende så gör det inte saken lättare. Är man mor så är det inte så lätt alla gånger.
.
Efter år av oro och utsatthet hos anhörig, kan den bästa här i världen, fullständigt förlora den egna tryggheten och den enda utvägen är att försöka fly. Förhoppningsvis finns det vänner som orkar vara vänner. Dagens samhälle har inte längre den uthållighet som krävs för att skydda anhöriga från hot om våld. Insatserna är ofta temporära.
.
Du kära vän, jag ska alltid vara ditt stöd och jag väntar på dig när du kommer hem från din tillflyktsort och jag hoppas att du känner dig lite starkare då. Du kära vän, det är nu det tunga arbetet börjar för dig att bygga upp din egen självkänsla och skapa dig en trygghet i din egna boning. Du kära vän, det är nu du måste sätta ner foten, glömma allt som varit, som du inte kan förändra, och försöka lyfta blicken och titta framåt.
Jag kommer att vara vid din sida!
Kram Lena

Blandat // 3 kommentarer




Lissen

Så fint, klokt och berörande. Du måste vara en underbar vän Lena!

2011-06-05 20:05:45 http://lissento.blogg.se/
Zarah

Det här är ett starkt inlägg som berör även mig som inte vet ett dugg om vem det riktar sig till.

2011-06-05 22:21:27 http://verandan.svenskablogg.se/
Annelie Esséus

Att ha dig som vän, det måste vara en gudagåva!

Om det var mig det gällde och jag skulle läsa det här, skulle jag fälla glädjetårar...

2011-06-06 06:03:56 http://esseus.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!