Massor på gång!

Publicerat 2011-09-25 10:10:46
Den här veckan har varit intensiv och spännande. Framgång och bakslag ingår i processen men sånt är livet. Jag längtar så efter att få kraft och energi för annat än jobbet och jag hoppas att jag får den kraften efter några dagar i solen. På tisdag åker vi och det har varit lite panik i planeringen. ! samband med att jag skulle beställa en parkeringsplats på Arlanda, upptäkte jag att vi skulle åka ett dygn tidigare än vad jag hade planerat. Min vän fick också panik men jag tror att vi löst allt. Tänk om vi kommit till Arlanda ett dygn för sent...voj, voj, voj. Vi har bokat reguljär och jag fick också insikten om att vi ska byta från internationellt flight till nationell flight och det kan innebära att bagaget kan bli försenad några dagar. Det är bara att ta höjd för den risken och packa smart i handbagaget.
.
Fr.o.m den 3 oktober ska jag ställa ut några av mina tavlor på hotell Gustaf Wasa i Borlänge. Naturligtvis har tavlor inte varit klara men nu tror jag att jag har läget under kontroll. Tavlorna är justerade, signerade och monterat upphängningsanordning. Pust...det känns skönt att det är gjort.
.
Inom vår arbetsplats har det skett en intern effektivicering genom att vi ska genomföra våra möten via våra datorer och någonting som heter communicator. Allt för att spara kostnader i resor och hotell. Där har vi möjlighet att koppla upp oss i grupper för ett möte, se varandra via en webkamera och visa PP bilder eller andra dokument som vi ska diskutera runt. Det innebär att vi kan sitta var som helst när vi har våra möten. I veckan hade vi ett sådant möte med en härlig kvinna. Vi började dialogen och plötsligt säger hon: JAG MÅSTE STÄNGA DÖRREN FÖR MIN MAN STÖR MIG NÄR HAN DAMMSUGAR!......hahahaha....jag bara satt och njöt....girlpower...hahaha! Det kändes så befriande att hon så spontant kommenterade och att hon inom en sekund växlade till baks till ämnet i mötet.
...
Den här bilden tog jag förra helgen på JennyBeata! Jag gjorde en enklare redigering men kommer att fokusera bättre på min bildbehandling när jag kommer hem från semestern.

Blandat // 4 kommentarer




Monika

Oj, åker ni redan på tisdag? Hoppas att ni får en underbar resa! Tur att ni upptäckte det där med dagen, kunde ju blivit lite surt annars...

Kul att du ska ställa ut! Synd att det är så långt bort... men ta foton så jag kan få se! :-)

Klart jag ska be Mr C ta bild på magen. :-) Kom på att det är ju bara att använda telefonen och lägga upp bilden med utan att använda datorn. Har inte vant mig vid att ha en smartphone. Hehe!

2011-09-25 12:27:02 http://monnetankar.blogspot.com
Annelie Esseus

Jäklar anamma, här händer det grejor! Tänk om ni hade kommit försent till flyget!!! Förlåt, jag kan inte hålla mig för skratt.

Och tack för din kommentar Lena!

Du är ganska underbar du också! ;)

Vad härligt att du fick lite inspiration, vad glad jag blir!

2011-09-25 12:30:18 http://esseus.se
Marie - En fotografrande hundtoka

Ohh vad skönt att åka iväg och få lite ny energi, det kan man verkligen behöva nu =D



kramar

2011-09-25 15:37:23 http://myflowergirl.blogg.se/
catja

Jättefin bild! Vi skulle vara några som skulle bildswappa och komma med förslag på varandras bilder. Skrivit till dig om detta på Fb. Fast folk känner kanske inte att de har tid. Var mer en grej för att utveckla varandra.

2011-09-25 19:19:07 http://bjermo.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!