Framme i Kiruna!

Publicerat 2012-02-10 20:06:03
...
Nu är jag äntligen framme i Kiruna. Det blev många timmar på tåget mellan Borlänge och Kiruna men jag tycker att det kan vara ganska trevligt när man inte har bråttom. Jag hamnade i en sovkupé tillsammans med en äldre kvinna från Gällivare, som snarkade, snarkade och snarkade hela natten. Det blev inte många timmars sömn för mig men det fungerar trots det. I Boden fick vi byta från sovvagn till sittvagn. Resan mellan Boden och Kiruna var helt fantastisk. Solen sken på det vackra snötäcket och jag bara satt där och njöt. Jag tog naturligtvis fram kameran men "poff" så tog batteriet slut......attans.....snacka om att jag blev förbannad på mig själv. Inte nog med det så upptäckte jag att jag glömt mina glasögon i sovkupén. Utan glasögon är jag helt handikappad.Jag kunde inte surfa, blogga, svara på sms eller LÄSA sms. Min bok som jag hade planer på att läsa ut var bara att stoppa tillbaka i väskan.
.
När jag kom till Kiruna blev jag hämtad av min vän Kerstin. Hon är en person men massor av energi så det var bara att hänga på. Under en timme hann hon med att b,juda mig på lunch visa mig hela Kiruna centralort + besöka Kiruna marknad. En del shopping blev det också. Nu har vi landat efter att ha delat på en flaska Champagne och ätit en fantastisk god middag. Jag undrar hur morgondagen kommer att se ut...??????.....Kan det bli ett besök i Abisko, Ishotellet i Jukkasjärvi, Jockmock m.m....hahahaha....
.
En sak kan jag lova er...batteriet är nu laddat och jag kommer att fokusera på att plåta, plåta, plåta.
.
Vi hörs i morgon!

Vänskap // 2 kommentarer




Marie

Ha nu en toppenhelg i Kiruna fina du

kramar

2012-02-10 21:24:51 http://myflowergirl.blogg.se/
Maria-Thérèse

Alltså nu får jag lite kameraångest här... Har du inte extrabatterier? Minst ett i alla fall? Som alltid är laddad och som du har i fickan så att det inte blir så nedkylt och och och....

2012-02-10 23:57:31 http://blog.afiori.com



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!