Att göra ingenting eller att göra någonting tillsammans med sig själv!

Publicerat 2012-01-06 11:55:01
Den här helgen har börjat så bra. Igår bjöd jag hem en kollega till mig som jag tycker så fantastiskt mycket om och vi hade en skön kväll med god mad och fina dialoger. Det gäller att fånga dagen och verkligen försöka njuta av trevliga möten och sekunder av sköna känslor. Vidare så belönade min kropp mig med att sova ut. Jag vaknade kl 10.00 och det är många år sedan jag klarat av att sova så pass länge. När jag tittade på klockan så sa jag högt till mig själv "TACK LENA".
.
Det är kallt ute idag men solen skiner. Jag har bestämt mig för att ta det lugnt och försöka njuta av att göra ingenting. Hörde under veckan från en hjärnforskare att hjärnan reparerar sig själv när den slipper bli utsatt för tuffa utmaningar, ständigt och jämt. Nu ska den få "VILA".
.
På torsdag sätter jag mig på flyget och reser ca 365 mil söder om Arlanda. Det är första gången jag gör den här typen av resa ensam och det kommer allt bli spännande. Det är alltid roligt att ha med sig en vän vid sin sida men lever man ensam som jag gör är det lätt för att man bli sittnande i sin lilla vrå pga att ingen har möjlighet att göra en sällskap. Därför har jag böjrat träna mig på att göra saker tillsammans med mig själv. Det kommer säket att ta sin tid innan jag känner mig helt bekväm men jag jobbar på det.
.
Nej, nu ska jag lägga ifrån mig dator och göra ingenting!
Kram till er alla!

Blandat // 2 kommentarer




Marie

Du är stark och tuff, imponerande att resa iväg ensam, mycket cooolt =D



ha nu en toppenhelg du med

kramar

2012-01-06 12:07:40 http://myflowergirl.blogg.se/
Annelie Esseus

Jag som trodde du skulle följa med mig..........;)

Skämt åsido, bra där Lena! Jag förstår precis hur du känner, man vill ha nån att dela sina nya intryck med, men ju äldre jag blir tänker jag att det faktiskt vore enormt skönt att faktiskt resa alldeles själv nån gång. Jag tror du får en fantastisk resa, tänk så vilsamt att få allt i sin egen takt och smak! Ha det riktigt skönt nu, men glöm inte bort oss som väntar på att få höra om din resa!

2012-01-07 08:47:23 http://esseus.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!