Äntligen jul

Publicerat 2014-12-26 17:45:11

Vad kan jag mena med att julen har kommit? I stort sett har det regnat och varit mulet i Skåne sedan den 1 november och så sent som på julafton stod regnet som spön i backen. Men nu, nu har den riktiga vinterkänslan infunnit sig med minusgrader och en lite snö som täcker marken. 

På juldagen vaknade jag och möttes av det vita. Jag sa till Pelle, vi måste bara ut och andas. Det tog inte många timmar förrän även solen visade sig. Även idag har solen bländat oss och alla var ute. Människor strosade omkring och alla caféer var välfyllda. Underbart🌞❄️☀️

Bilen visar hur det ser ut på min innergård just nu och jag tycker allt kommer till sin rätt.

Blandat // 2 kommentarer




Anonym

Vi har inte heller mycket snö, max 2 cm, mne det har i alla fall blivit ljusare med det vita på backen. Solen har gynnat oss ganska ofta i december, speciellt under julen. Men vi har kallt!
Minus 10-15 grader. Det blev vinter till sist.
Pierre berättade en rolig grej. Han stoppades i poliskontroll och då han visade körkortet, sa polisen: Rollmar då är du släkt med Lena. Jag har jobbet tillsammans med henne!
God fortsättning på helgerna.
Kram
Barbro

2014-12-27 14:16:53
Bildmagi

Här hos mig har vi snö nu och det är så mycket mysigare. Hoppas du också får uppleva "mys" ;-)

2014-12-27 20:24:28 http://bildmagi.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!