Massor händer

Publicerat 2014-02-22 17:07:32
Här i Skåneland har vi fått vårkänning och det är något som passar mig. Den mörka perioden är pasé och det känns underbart. Varma halsdukar, skor/stövlar och jackor har hamnat i vinterförvaring och garderoberna har blivit mer luftiga. Känslan är att jag kan börja andas.
 
Jag har också bytt arbetsuppgifter som är mer utmanade som verkligen ger mig kickar. Inte nog med det ska jag åka till Vancover på konferens, som naturligtvis ställer krav men som samtidigt ger mig en möjlighet att få lyfta mina vingar för nya utmaningar. Det känns så häftigt!
 
Vidare har jag den senaste veckan gått den första delen i en utibldning som ska göra mig till coach som stärkt mig i min förmåga att styra mig själv framåt mot mina mål och insikten om att jag kan hjälpa andra i den resan. Känslan är verkligen speciell och jag känner mig otroligt tacksam av att få den förmånen. Tack Kenneth!
 
Jag har också fått glädje av beskedet om att jag kommer att bli farmor i maj. En liten Edith kommer till Skåneland och jag känner en fantastisk inre glädje och mitt liv har fått en ytterligare dimention. Känslan av att bli farmor är bara en lycka som bär mig på moln och jag längtar efter att få vara allt annat än fostrande utan bara få chansen att få göra allt jag inte kan göra i mitt dagliga liv. Tänk er att få vara rolig, spännande utan att behöva ta ansvar. EDITH, jag längtar efter dig.
 
Ni kanske tycker att det låter smetigt med alla positiva yttringar men allt bara känns så. De senaste 24 timmarna har jag haft trevligt tillsammans med min vänner. Igår var jag tillsammans med Anneli Esseus på Malmö Operan och tittat på Joe Loberos show "Inferno" och idag besökt på en fotoutställning på Moderna Museet och därefter en härlig lunch på Basement tillsammans med yrvädret Anneli Esseus, Sassa, Stafan och Johnny. Gott, mysigt och intressant. Kan livet bli bättre.....jag tror inte det!
 
På tisdag har jag tagit semester för att tillsammans med Anneli göra en fotoresa till Köpenhamn och inleda en faktainsamling för en bok om en speciell resa i en speciell persons resa i livet. Att tolka en annans persons resa i bokform är en STOR resa för mig.

Blandat // 1 kommentarer




Anneli

Livet har allt mycket skönt att erbjuda. Och jag är glad att få dela en del av dessa sköna stunder med dig. ;)

2014-02-23 09:33:39 http://esseus.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!