Indiska kvinnor

Publicerat 2009-12-14 14:48:17
Jag besökte en blogg idag som visade en bild på en liten indisk flicka som var målad i ansiktet. Då kom minnena och jag kände att jag ville berätta min historia!
För några år sedan besökte jag New Delhi i Indien. Allt var speciellt och särskilt kvinnorna. Jag blev bjuden hem till en mycket vacker kvinnlig polis på te. Hennes man arbetade vid Finansdepartementet och hade en hög funktion vilket talar för att de hade det hyfsat bra. Det var mycket annorlunda! Mycket fattigt men ändå gästvänligt. På något vis verkade det som om ingenting saknades.

Jag fick också förmånen att besöka olika heliga platser men det som ändå påverkade mig mest var kvinnorna och barnen. Jag kom ofta på mig själv att jag stod och tittade. Förresten det gjorde de med mig också. Jag är lång (181) och blond och uppfattades som exotiskt för dem!
---
---
Tänk er ett fält med ett 30 tal arbetande indiska kvinnor. Det var den häftigaste färgprakt jag någonsin skådat.

Inspiration // 2 kommentarer




Malin Calmebring

sv: Ja mycket :)

Lena Rollmar Kårén

Tack Malin för din kommentar!

2009-12-14 15:00:09 http://rollmar.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!