Yoga

Publicerat 2009-12-08 20:25:46
Jag har legat i soffan under en filt några dagar och längtade efter en tidning och när jag kom till kiosken fastnade mina ögon på tidningen Yoga. Det var stundens ingivelse och jag bara bestämde mig! När jag kom hem placerade jag mig i soffan igen och blev helt tagen av innehållet.

Jag har själv ledarutbildning i Yoga (basnivå) som var en del av mitt Ki-box pass där jag var aktiv som ledare. Jag såg på yogan var en form av mjukgörande och stretschande funktion. Numer när jag inte är aktiv ledare ser jag yogan som ett verktyg för att få kropp och själ att komma i harmoni. Yogan har även en stärkande effekt på kroppens alla muskler.
Det fanns några tips för ökad medvetenhet som jag vill dela med mig av:

Lotusblomman




4 tips för ökad medvetenhet


1.

Använd din ilska som en kraft till förändring

2.

Låt din rädsla bli din guide som för dig att sträva framåt och mer fri

3.

Lär dig hur din sorg kan skapa ett begär för frihet och glädje.

4.

Reflektera över hur de aspekter av din personlighet som du inte är nöjd
med kan omvandlas till att bli något bra.




Inspiration // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!