Genmanipulerat?

Publicerat 2012-02-20 18:52:25
I morse på väg till jobbet hörde jag ett inslag på radion om att en forskagrupp från Holland har tagit fram en laboratoriehamburgare. Jag är inte särskilt kräsen men det jag fick höra fick mig att må illa. Var i hela friden är vi på väg?
.
Den här bilden är tagen 200 m från Kiruna centrum. Fantastiskt vacker!
.

 


Blandat // 3 kommentarer




Maria-Thérèse

Men - vad gör det?

Det behöver inte vara genmanipulerat - på något dåligt sätt - det måste väl röra sig om "odlat kött"? När nu människor ska envisas med att äta kött trots att det orsakar fruktansvärt lidande, trots att det är riktiga liv man dödar och äter upp, djur som levt korta och ofta dåliga liv bara för att bli uppätna medan det sliter på naturresurserna och miljön och folk blir sjuka... Näe, fram för konstgjort kött i så fall!

2012-02-20 21:11:25 http://blog.afiori.com
Kerstin

Du hade onekligen tur med vädret :).

Kram

2012-02-21 14:28:29
Monika

Konstgjort kött låter ju inte så lockande... Men, vem vet? :-) hoppas allt är bra o att det går fint med passen på Friskis!

2012-02-21 19:31:13 http://Monnetankar.blogspot.com



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!