Vilket är ditt mål om fem år?

Publicerat 2014-08-17 14:27:00
Den här sommaren har jag funderat en del över framtida mål. Jag känner att jag inte bara kan slå mig till ro. Jag har ett bra jobb, hyfsad lön, bor i Malmö, blivit farmor och båda barnen kommer att bo i Malmö. Kan det bli bättre...nej. Samtidigt känner jag att jag inte bara kan sitta och låta tiden gå.
 
Efter ett medarbetarsamtal fick jag frågan från min chef

chef: "vilket är ditt mål om 5 år?".
jag:  "gå i pension".....
chef: "det svaret gillar jag inte".
 
Han fortsatte dialogen med att få mig att förstå att jag måste titta utanför boxen och hitta mål och se framåt. Det handlade inte bara om den personliga karriären utan i livet. Hmm...jag tyckte att det kändes svårt och mina tankar vandrade kring "VAD SKULLE DET KUNNA TÄNKAS VARA?".
 
Samma dag träffade jag en kollega som berättade att han, tillsammans med några kollegor, besökte Brasilien under 5 veckor. De besökte fotbolls VM och åkte runt och tittade på olika delar av landet. WOW, det slog mig att det är något som även jag vill göra. Åka runt i världen och uppleva spännande saker. Jag slog också av att jag kanske bara har tjugo bra år kvar och måste verkligen prioritera. En vän föreslog för mig att jag skulle spara de enkla resorna till år 15-20 och det var en bra tanke. Jag känner mig upprymd och jag har fått massor av energi. Just nu sitter jag och skriver ner vad jag vill och nästa steg blir att lägga en plan/aktivieter/mål. 
 
MAN LEVER BARA EN GÅNG!
 
 
Seglet sympoliserar mitt mål, vinden är dragkraften. Samtidigt kan det finnas hål eller andra defekter i/på brädan som jag måste täppa till. Hålen kan sänka min förmåga att nå mitt mål därför är det viktigt att sätta sitt mål med aktiviteter och följa den planen. Nu kommer jag att köra trots att jag är medveten om att jag faller i emellanåt.

Blandat // 1 kommentarer




Bildmagi

Bra resonerat :-)

2014-08-17 18:29:11 http://bildmagi.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!